1:07 AM 60 de ani de la lansarea primului Jaguar XK | |
60 de ani de la lansarea primului Jaguar XK 10.07.2008
XK120 a inceput intreaga „furtuna” in timp ce aparea, in 1948, pentru prima data, la Salonul Auto din Londra. Leslie Johnson a fost un sofer entuziast care, participand la Raliul de la Silverstone in 1949, a obtinut victorie. Doi ani mai tarziu, Johnson a terminat o cursa de 60 de minute cu viteza medie de 212 km/h. Detinatorul recordului mondial, modelul XK120 „Monthlery” Fixed Head Coupe este unul dintre cele trei modele XK din anii 50’ care va fi prezent la Goodwood. Stirling Moss, Bert Hadley, Jack Fairman si Leslie Johnson au fost cei care au participat la raliul „Seven Days and Seven Nights”. Acestia au obtinut o viteza medie de 161,43 km/h, ruland o distanta de 43.212,5 km. Jaguar XK 120 Fixed Head Coupe XK 120 Fixed Head Coupe va fi acompaniat de catre „NUB 120”, modelul din seria XK 120 care a stabilit debutul cariei sport pentru Jaguar. Acesta a fost in proprietatea lui Ian Appleyard si a sotiei sale, Patricia, fiica lui Sir Wlliam Lyons. Ian Appleyard a participat, in 1950, in cadrul raliului „Alpine Rally”, de unde a castigat „Coupe de Alpes”. In 1951, la aceeasi competitie, succesul a fost obtinut din nou. Chiar daca victoria nu a fost posibila si in 1952, Ian Appleyard, cu al sau NUB 120, s-a situat pe pozitia a treia. Tot in acelasi ani, campionul a obtinut Cupa de aur, deoarece in timpul cursei nu a primit niciun punct de penalizare. Secretul succesului victoriilor lui XK 120 a reprezentat atat sasiul neregulat, cat si propulsorul fiabil de 3,4 litri cu camera dubla. Singurele sale probleme au fost franele, care se uzau foarte repede. Jaguar XK 120 "NUB" Cel de-al treilea clasic din seria XK este tot un model privat – XK 140 – care in cadrul circuitului de 24 de ore de la Le Mans din 1956, a fost pilotat de Robbie Walshaw si Peter Bolton. Modelul s-a situat pe pozitia 11, inainte ca soferii sa fie descalificati dupa 21 de ore, o decizia care a fost ulterior abrogata. Dupa 30 de ani, Roger Joyce a cumparat si a restaurat modelul. El avea sa moara dupa 5 ani, la Silverstone, insa fiica sa, Annabel Beattie, a ramas proprietar al modelului. Jaguar XK 140 Tot cu ocazia celebrarii a 60 de ani de la aparitia seriei XK, modelul D-type isi va tura motorul pentru a urca dealul de la Goodwood. Duncan Hamilton a castigat Raliul de 12 ore de la Reims in 1956, alaturi de Ivor Bueb. Tot in 1956, Mike Hawthorn si Ivor Bueb au participat la Raliul de 24 de ore de la Le Mans, terminand pe locul sase. Hawthorn si Bueb au participat si in 1957, la Sebring, unde au prins linia de finish pe locul trei. Jaguar D-type 1955 Castigatorul Le Mans-ului din 1988, modelul Jaguar XJR-9, va fi prezent in coloana de automobile prezente la Goodwood in acest week-end. Avand de un motor V12 de 7 litri si capabil de 750 de cai, XJR-9 a efectuat in 2008 un tur de pista pe circuitul de la Le Mans pentru a celebra 20 de ani de cand locurile 1, 4 si 16 au fost in 1988 castigate de modelul britanic. Victoria a fost obtinuta atunci de catre pilotii Jan Lammers, Johnny Dumfries si Andy Wallace. Au fost parcurse 394 de ture si o distanta totala de 5.332,79 de km. Jaguar XJR-9 „Goodwood are o istorie britanica, asa ca eu cred ca aceasta este locatia perfecta unde Jaguar ar merita sa desfasoare sarbatorirea a 60 de ani de la aparitia modelului sport – XK. Suntem mandri ca avem si un urmas al zilelor noastre – XKR-S – dintr-o serie lunga de exemplare istorice care au reprezentat si reprezinta cu succes tezaurul si faima companiei”, ne-a spus Geoff Cousins, Director de Management al Jaguar Cars Marea Britanie. | |
|
Total comentarii : 0 | |