Corporatiile transnationale - Fisierele mele - Catalog de fisiere - generalitati si probleme cotidiene
Acasă » Fişiere » Fisierele mele

Corporatiile transnationale
[ Descarcă de pe server (488.5Kb) ] 06.27.2010, 1:20 AM

Imposibilitatea elaborării unei teorii complete este argumentata, în al doilea capitol, prin existenta mai multor tipuri şi subtipuri de activităţi întreprinse de CTN, fiecăruia asociindu-se motivaţii diferite.

Nivelul şi structura activităţilor generatoare de valoare adăugată, din străinătate, ale unei firme, vor depinde de satisfacerea progresivă a patru condiţii, toate formele de producţie din străinătate ale tuturor firmelor din toate ţările putând fi explicate prin referire la aceste condiţii. Ele sunt:

Ø      posesia de avantaje de proprietate, notate cu "O”:

"O”         = avantaje de proprietate; sunt active tangibile sau intangibile, create sau câştigate de firma străină care îi dau un atu faţă de firmele indigene din ţara gazdă; sunt active specifice de firmă, real transferabile în cadrul firmei şi la distanţă.

Ø      Adăugarea de valoare la avantajele O, adică avantaje de internalizare ("I”):

"I”           = avantaje de internalizare; sunt avantaje ce rezulta din controlul ierarhic; exprimă modul de folosire a avantajelor "O”; arată de ce firma preferă investiţiile directe străine şi nu licenţierea – cu alte cuvinte, arată circumstanţele în care firmele păstrează sub control propriu folosirea în străinătate a avantajului lor, mai degrabă decât să extindă asupra firmelor indigene acest drept de folosire a activului lor intangibil.

Ø      avantaje de localizare ("L”):

"L” =       avantaje de localizare; sunt variabile ce determină alegerea unei anumite localizări pentru producţia în străinătate; explică de ce firma preferă investiţiile străine directe şi nu exportul; se referă la caracteristicile ţării gazdă.

Ø      compatibilitatea strategiei de marketing, pe termen lung, cu producţia în străinătate.

Aceste avantaje O, I şi L sunt, de fapt, tipuri de factori ce determină activitatea CTN.

Paradigma eclectică poate fi o abordare statică, dar şi dinamică, a producţiei în străinătate. Ea oferă un cadru general pentru determinarea modelului şi extensiei producţiei în străinătate. Testarea acesteia se realizează, în fapt, prin testarea teoriilor pe care le poate include, şi care sunt teorii complementare dar şi testarea altor ipoteze ce pot fi formulate, de exemplu, cu privire la anumiţi factori determinanţi şi la efectul lor asupra deciziei de investiţii directe străine.

Putem identifica, în practica, trei tipuri de cercetare:

a)      studiul de teren – prin chestionare, interviuri directe;

b)      analiza şi interpretarea datelor statistice secundare;

c)      analiza şi interpretarea informaţiilor obţinute direct sau indirect de la CTN.

Capitolul trei se vrea a fi o succintă prezentare asupra francizei, precum şi a activităţii în plan cronologic a societăţii sau corporaţiei transnaţionale McDonald's şi mai în amănunt o referire la contractul de franchising încheiat de această companie.

Lucrarea se va încheia prin enumerarea câtorva concluzii şi propuneri rezultate din problemele abordate.


Categorie: Fisierele mele | Adăugat de: yka
Vizualizări: 117 | Descărcări: 233 | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: