Acasă » Fişiere » Fisierele mele |
[ Descarcă de pe server (855.0 Kb) ] | 2010-05-15, 1:49 PM |
RAPORT DE
EXPERTIZĂ Privind
activitatea administratorului şi cheltuielile firmei „CASTOR
& POLUX SRL” în perioada
1.12.2005 – 30.06.2007[1] 1. Obiectul,
baza legală şi data expertizei Obiectul acestui Raport îl constituie verificările,
analiza şi expertiza contabilă extra-judiciară a activităţii firmei menţionate
mai sus, pentru perioada 1.12.2005 – 30.06.2007, privind: -
Stabilirea sarcinilor, atribuţiunilor şi
responsabilităţilor administratorului general (unic) DAH (în absenţa unor
prevederi specifice exprese în actele de constituire, organizare şi funcţionare
a firmei), a modului şi gradului de îndeplinire a acestora; -
Analiza volumului, structurii, destinaţiei, realităţii, necesităţii,
oportunităţii, economicităţii şi legalităţii cheltuielilor pe perioada
menţionată. Baza legală a întocmirii acestui Raport este
reprezentată în principal de următoarele acte normative: -
Legea nr. 31/1990, a societăţilor comerciale, modificată,
completată şi republicată la zi; -
Legea contabilităţii nr. 82/1991, modificată, completată
şi republicată la zi; -
OMFP nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementărilor
contabile conforme cu directivele europene; -
Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea
activităţii de expertiză contabilă şi a contabililor autorizaţi, cu modificările
şi completările la zi. Data expertizei este considerată în mod
convenţional-contabil 30.06.2007, verificările, analizele şi expertiza
propriu-zise desfăşurându-se în perioada 14.06 – 30.09.2007 la sediul
societăţii, în strânsă corelaţie cu necesităţile şi posibilităţile de informare
a Experţilor, cu disponibilitatea reprezentanţilor Beneficiarului (asociaţi,
administrator, contabil) precum şi cu calendarul legal al întocmirii şi
prezentării raportărilor financiare periodice (bilanţ la 30.06.2007). Prezentul
Raport a fost definitivat şi redactat în perioada 1 – 22.10.2007. 2.
Beneficiarul, scopul şi destinatarul expertizei Beneficiarul acestei lucrări este firma „CASTOR
& POLUX SRL”, cu sediul social în Bucureşti, număr de înregistrare Oficiul Registrului
Comerţului Bucureşti J40/XXXX/2001, Cod fiscal RO XXXXXX. Scopul expertizei este detectarea unor deficienţe
în activitatea de administrare şi modul de efectuare a unor operaţiuni ale
firmei, după cum s-a arătat la pct. 1 de mai sus. Destinatarul lucrării este Adunarea Generală a
Asociaţilor firmei, formată din: -
DAH (40% din părţile sociale); -
FC (20%); -
DB (20%); -
FŞM (20%). 3.
Executantul lucrării de evaluare, natura relaţiei sale cu Beneficiarul şi
poziţia sa faţă de Beneficiarul şi Destinatarul lucrării Executantul lucrării este ND, expert evaluator
economico-financiar, membru activ CECCAR (carnet nr. XXXXX/2002) împreună cu SK,
expert contabil, membru activ CECCAR (carnet nr. XXXX/2000). Natura relaţiei dintre Executant şi Beneficiar este
contractuală (Comanda-contract nr. 86/13.06.2007 şi Actul adiţional nr. 1/4.07.2007). Faţă de Beneficiar şi Destinatar, precum şi faţă
de asociaţi, Executantul lucrării are calitatea de expert neutru independent. 4. Constatările
şi concluziile expertizei Constatările acestei expertize sunt bazate pe
date, documente şi fapte reale şi verificabile, iar concluziile sunt trase cu bună-credinţă,
într-un mod imparţial, obiectiv, profesional, echilibrat şi constructiv, în acord cu poziţia Experţilor faţă de
reprezentanţii Beneficiarului, cu natura relaţiei contractuale dintre părţi şi
cu toate normele legale, etice şi profesionale aplicabile. În ceea ce priveşte activitatea administratorului
DAH, prin raportare la sarcinile, atribuţiunile şi responsabilităţile sale
legale (a se vedea în acest sens Anexa nr. 2 la prezentul Raport), apreciem că
acesta şi le-a îndeplinit în mică măsură, provocând astfel mari pagube, grave tensiuni
şi confuzii, precum şi serioase perturbări ale activităţii firmei, după cum se
va arăta mai departe. Referitor la sarcinile, atribuţiunile şi
responsabilităţile sale legale principale, apreciem că administratorul le-a
neglijat şi le-a îndeplinit în mod defectuos, prin: -
Ne-ţinerea registrelor
firmei (al asociaţilor, registrele contabile – registrul unic de control,
registrul inventar, etc.); -
Ne-convocarea AGA ordinară în vederea analizării şi
aprobării bilanţului anual şi a contului de profit şi pierdere pentru
exerciţiile financiare 2005 şi 2006; -
Ne-întocmirea raportului anual de gestiune şi în
consecinţă ne-supunerea acestuia aprobării AGA ordinare în vederea obţinerii descărcării
de gestiune; -
Ne-semnarea bilanţurilor şi celorlalte documente ale
raportărilor financiare periodice şi depunerea lor la organele fiscale numai pe
semnătura contabilului; -
Ne-obţinerea aprobării AGA ordinare pentru calculul şi
repartizarea profitului net, inclusiv a dividendelor cuvenite asociaţilor; -
Ne-organizarea evidenţei tehnico-operative şi contabile
privind mişcarea autovehiculelor firmei, consumul de combustibil şi
justificarea acestuia, prin foi de parcurs, norme de consum, înscrierea datelor
firmei şi autovehicului pe bonurile de combustibil, etc.; -
Ne-ţinerea evidenţei şi gestionarea necorespunzătoare a
documentelor tipizate cu regim special (carnete – facturier, chitanţiere, fişe
de inventar, ordine de plată - OP, etc.); de exemplu, unele ordine de plată nu
sunt numerotate, există un OP nr. 2/8.01.2006, un OP nr. 1/17.01.2006, un OP
nr. 2/4.08.2006, un OP nr. 1/29.12.2006, două OP nr. 10 (unul emis pe
25.01.2006 iar celălalt pe 12.02.2006), iar între ele numeroase alte OP-uri
numerotate până la nr. 65 – 70 pe an – rugăm consultaţi în acest sens Anexa nr.
4; -
Admiterea şi/sau introducerea în evidenţe a numeroase
documente justificative în copie xerox (facturi, chitanţe) sau a unor chitanţe
fără facturi; -
Efectuarea de cheltuieli în favoarea altui agent economic
(de exemplu, pentru „Fundaţia Naţională de Încurajare a Dezvoltării Intensive”
Bucureşti: chirie, întreţinere, cheltuieli telefon şi Internet, etc.); -
Delegarea de facto a unor atribuţiuni ale
administratorului altor persoane (RFN), fără aprobarea AGA, ceea ce a condus la
tensiuni în cadrul firmei, perturbări grave ale activităţii, efectuarea unor
cheltuieli în interes personal, etc.; -
Dispunerea unor operaţiuni financiare (cheltuieli/plăţi,
inclusiv prin cardul bancar al firmei) fără aprobarea AGA şi efectuarea unor
cheltuieli voluptorii (inoportune, neeconomicoase, nenecesare, nelegale, etc.
în general în interes personal) în sume mari; [1] Acest Raport este real şi reflectă întocmai
situaţia din cadrul firmei în perioada analizată. Pentru necesităţi didactice şi
utilizare publică însă, au fost schimbate: numele, obiectul şi datele firmei;
numele asociaţilor, experţilor şi partenerilor; datele de identificare ale
autovehiculelor. De asemenea, denumirile
produselor/serviciilor au fost depersonalizate (fără marcă şi alte elemente de
identificare). | |
Vizualizări: 3281 | Descărcări: 1625 | Comentarii: 4 | |