20% dintre clientii Daciei Duster vor tapiterie de piele
Clientii care isi comanda un Duster opteaza pentru versiunea
al carei pret ajunge la peste 15.000 de euro, in conditiile in care
preturile pornesc de la 10.500 de euro.
"Peste 80% din comenzi
reprezinta versiunea de top, Laureate. Peste 20% din masini sunt
comandate cu tapiterie din piele, o alta surpriza placuta. Inseamna ca
masina nu este cumparata numai pentru off-road", spune Fabrice
Cambolive, directorul comercial al Dacia.
Optionalele tapiterie,
volan si schimbator de viteze din piele costa 400 de euro.
Din
totalul precomenzilor, clientii au optat in proportii egale pentru o
motorizare diesel sau benzina. "Avand in vedere numarul de comenzi din
prezent, cel mai probabil aceasta pondere se va pastra pana la finele
anului. Este interesant ca la diesel, majoritatea au optat pentru
versiunea de top, de 110 CP", a spus directorul comercial al marcii.
Pe
langa atragerea de noi clienti pentru Dacia, Duster are ca obiectiv si
vanzarile de flote, in special pentru companii care pana acum
achizitionau SUV-uri ale unor marci din import.
"Duster va atrage
nu numai clienti noi pentru Dacia, ci si multe companii. Spre exemplu,
in zilele urmatoare vom semna primele contracte de flote. Primul va fi
cu o firma de securitate", a subliniat Cambolive. Potrivit sefului
directiei comerciale, publicul-tinta principal pentru noul SUV il
reprezinta clientii care pana acum cumparau masini second-hand intre 8
si 15.000 de euro.
Nu se poate inca estima cati clienti noi
pentru Dacia va aduce Duster, deoarece cine si-a comandat acum sunt
considerati fani ai marcii. "Nu ne putem propune un target de acest gen,
deoarece peste 60% din clienti cumpara un automobil pentru prima data
sau o masina noua pentru prima data. Romania este o piata de cucerire", a
spus Cambolive. Care sunt sansele ca Duster sa fie al treilea in
functie de vanzari dupa Sandero si Logan. "Nu putem spune ca Duster va
fi neaparat al treilea ca volum. Totul depinde de comenzi. Cu Duster vom
cuceri noi clienti. Spre exemplu cel care in prezent conduce o berlina,
dar vrea un 4x4 se va orienta catre un Duster. Si un alt client care
pana acum isi permitea un 4x4, dar numai la mana a doua, acum isi va
permite unul nou", a spus Jérome Olive, seful Automobile Dacia.
La
fel ca pentru Logan sedan in 2004, atunci cand dealerii au demarat
procedurile de preluare a comenzilor cu trei luni inainte de lansarea
oficiala a masinii, si acum, acestia pentru a face fata comenzilor au
inceput sa incaseze avansurile imediat dupa prezentarea SUV-ului in
cadrul Salonului Auto de la Geneva de la inceputul acestei luni.
"Este
pentru prima data cand preluam comenzi, desi Duster nu este inca in
showroom-uri. Singura exceptie care a mai fost a fost in 2004, atunci
cand a fost lansat Logan sedan. De obicei, comenzile sunt preluate numai
atunci masina este efectiv in showroom. Este pentru prima data in
cariera mea cand pe o piata se procedeaza asa", a spus la randul sau
Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia.
Viitorul Logan
va avea piele
In conditiile in care aproape un sfert din clientii
lui Duster au optat pentru tapiteria din piele, este posibil ca
urmatoarea generatie a lui Logan, care cel mai probabil va fi lansata in
urmatorii doi ani, sa vedem aceasta dotare pe lista de optionale.
Tot
ca optional exista posibilitatea ca in viitorul apropiat Duster sa
poata fi echipat cu o transmisie automata, potrivit oficialului Dacia,
in conditiile in care multi clienti ar opta pentru o astfel de versiune.
Dacia
a vandut 2.500 de masini prin Rabla
* Din cele 4.079 de
masini vandute in prima luna a programului "Rabla" aproape 2.500 sunt
marca Dacia, potrivit declaratiilor ministrului mediului Laszlo Borbely,
citat de Mediafax. * Cei care au cumparat un automobil nou in
cadrul programului au utilizat in total aproape 11.500 de vouchere, in
conditiile in care s-au casat pana in prezent 45.000 de masini mai vechi
de 10 ani. Astfel, fiecare client a utilizat in medie mai mult de doua
vouchere pentru achizitia unei masini noi.
Surs
|